Reklama

Kościół

Kard. Müller krytycznie o nowym katalogu grzechów prezentowanym przez kard. Grecha

„Katalog z domniemanymi grzechami przeciwko nauczaniu Kościoła wykorzystywanym jako kamień rzucany lub przeciwko synodalności, cokolwiek można przez to rozumieć, brzmi jak lista kontrolna zdezorientowanej chrześcijańskiej ideologii woke i gender” - uważa były prefekt Kongregacji Nauki Wiary, kard. Gerhard Müller. Z nominacji papieża Franciszka weźmie on udział w drugiej części Synodu, rozpoczynającej się 2 października.

[ TEMATY ]

kard. Gerhard Müller

Karol Porwich/Niedziela

Kard. Gerhard Ludwig Müller

Kard. Gerhard Ludwig Müller

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej sekretarz generalny Synodu, kard. Grech zapowiedział, że podczas liturgii pokutnej z udziałem Ojca Świętego zostanie wyznany grzech przeciwko pokojowi; grzech przeciwko stworzeniu, przeciwko ludom tubylczym, przeciwko migrantom; grzech nadużyć; grzech przeciwko kobietom, rodzinie, młodym ludziom; grzech doktryny używanej jako kamienie do rzucania; grzech przeciwko ubóstwu; grzech przeciwko synodalności / brak słuchania, komunii i uczestnictwa wszystkich. Na zakończenie papież zwróci się w imieniu wszystkich wiernych z prośbą o przebaczenie do Boga oraz do sióstr i braci całej ludzkości.

Oto komentarz kard. Müllera zamieszczony na portalu na kath.net w tłumaczeniu na język polski:

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Na początku synodu na temat synodalności, który nie jest już synodem samych biskupów, lecz zgromadzeniem mieszanym, które w żadnym wypadku nie reprezentuje całego Kościoła katolickiego, odbędzie się nabożeństwo pokutne, którego kulminacją będzie żal za nowo wymyślone grzechy (przez ludzi!).

Reklama

Grzech w swej intencji jest odwrócenie się człowieka od Boga i zwrócenie się ku dobrom stworzonym, które są czczone zamiast Niego lub w formie materialnej, jak pogańskie bożki. Możemy również zgrzeszyć przeciwko naszemu bliźniemu, jeśli nie kochamy go jak siebie samego ze względu na Boga. Obejmuje to również egoistyczne wykorzystywanie naturalnych dóbr ziemi, które Bóg zapewnia wszystkim ludziom jako podstawę życia. Możemy zatem grzeszyć, jeśli wykorzystujemy surowce, pieniądze i fakty wyłącznie dla własnej korzyści i ze szkodą dla innych.

Pomyślmy o miliarderach oligarchach lub „filantropach”, którzy najpierw bezwstydnie wykorzystują szerokie masy ludzi, aby następnie być wychwalanymi jako ich dobroczyńcy za kilka gestów jałmużny. Papież i biskupi nie powinni pozwalać się fotografować razem z tymi ludźmi (za judaszową opłatą). Należy unikać jakiegokolwiek wrażenia kumoterstwa z nimi, podobnie jak samooszukiwania się Robin Hooda, polegającego na zabieraniu bogatym, by dawać biednym.

Przedstawiciele Kościoła Chrystusa, który oddał swoje życie za nas jako dobry pasterz, powinni raczej działać jako prorocy, ich krytycy, jak Jan Chrzciciel, który zaryzykował swoją głowę i powiedział Herodowi: „Nie wolno tobie tego czynić....”. Chrystus umarł za nasze grzechy i pojednał nas z Bogiem przez swój krzyż i zmartwychwstanie, abyśmy mogli dobrze żyć w pokoju i miłości z naszymi bliźnimi. Bóg, nasz Ojciec, dał nam Dekalog, a Jego Syn ogłosił Błogosławieństwa z Kazania na Górze, abyśmy w Jego świetle mogli rozpoznawać i czynić dobro, a unikać zła.

Przedstawiony katalog z domniemanymi grzechami przeciwko nauczaniu Kościoła wykorzystywanym jako kamień rzucany lub przeciwko synodalności, cokolwiek można przez to rozumieć, brzmi jak lista kontrolna zdezorientowanej chrześcijańskiej ideologii woke i gender, z wyjątkiem niektórych złych uczynków wołających do nieba.

Reklama

Aby oszukać łatwowiernych, istnieją również występki, od których każdy chrześcijanin powinien się powstrzymać. Naiwni mogą być zaślepieni arbitralnym zestawieniem prawdziwych grzechów przeciwko bliźniemu i uzasadnioną krytyką teologicznie absurdalnych wymysłów motywowanych synodalnie.

Ale nie ma grzechu przeciwko nauczaniu Kościoła, który rzekomo jest używane jako broń, ponieważ nauczanie apostołów stwierdza, że zbawienie można znaleźć tylko w imieniu Chrystusa (Dz 4, 12). I dlatego na przykład św. Łukasz (Łk 1,1-4) napisał swoją Ewangelię, abyśmy mogli „przekonać o całkowitej pewności nauk”, w których zostaliśmy pouczeni o zbawczej wierze w Jezusa Mesjasza, Syna Bożego. Paweł opisuje zadanie biskupów jako gwarantów nauczania przekazanego przez apostołów (1 Tm 6). Nauczanie Kościoła nie jest, jak uważają niektórzy antyintelektualiści w kolegium biskupów, którzy lubią odwoływać się do swoich talentów duszpasterskich z powodu braku wykształcenia teologicznego, akademicką teorią na temat wiary, lecz racjonalną prezentacją objawionego słowa Boga (1 P 3,15), który pragnie, by wszyscy ludzie zostali zbawieni i doszli do poznania prawdy, przez jedynego pośrednika między Bogiem a ludźmi: człowieka Chrystusa Jezusa, Słowo Boga Ojca, które stało się ciałem (por. 1 Tm 2, 4 n).

Reklama

Nie ma również grzechu przeciwko pewnego rodzaju synodalności, która jest wykorzystywana jako środek prania mózgu w celu zdyskredytowania tak zwanych konserwatystów jako zacofanych i przebranych faryzeuszy oraz wmówienia nam, że ideologie progresywistyczne, które doprowadziły do upadku Kościołów na Zachodzie w latach siedemdziesiątych XX wieku, były dokończeniem reform Soboru Watykańskiego II, które rzekomo zostały udaremnione przez Jana Pawła II i Benedykta XVI. Współpraca wszystkich wiernych w służbie budowania Królestwa Bożego leży w naturze Kościoła jako Ludu Bożego, Ciała Chrystusa i Świątyni Ducha Świętego. Nie można jednak relatywizować urzędu biskupiego, opierając uczestnictwo w Synodzie Biskupów na powszechnym kapłaństwie wszystkich wierzących i papieskiej nominacji, tym samym pośrednio odrzucając sakramentalność posługi święceń (święcenia biskupa, kapłana, diakona) i ostatecznie relatywizując hierarchiczno-sakramentalną konstytucję Kościoła na mocy prawa Bożego (Lumen gentium 18-29), której Luter zasadniczo zaprzeczał.

Podsumowując, wielcy agitatorzy dróg synodalnych i szerzącego się synodalizmu są bardziej zainteresowani zdobyciem wpływowych stanowisk i realizacją swoich niekatolickich ideologii, niż odnowieniem wiary w Chrystusa w sercach ludzi. Fakt, że instytucje kościelne w niegdyś całkowicie chrześcijańskich krajach rozpadają się (puste seminaria, umierające wspólnoty zakonne, rozbite małżeństwa i rodziny, masowe rezygnacje z Kościoła - kilka milionów katolików w Niemczech), nie wstrząsa nimi do głębi. Uparcie realizują swój program, który sprowadza się do zniszczenia chrześcijańskiej antropologii, dopóki ostatni nie zgasi światła, a kościelna kasa nie będzie pusta.

Odnowa Kościoła w Duchu Świętym nastąpi tylko wtedy, gdy papież odważnie i głośno wyzna Jezusa w imieniu wszystkich chrześcijan i powie Mu: „Ty jesteś Mesjasz, Syn Boga żywego” (Mt 16, 16).

2024-09-21 21:04

Ocena: +47 -6

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kard. G. L. Müller: Dla mnie Jan Paweł II jest rzeczywiście jednym z wielkich świętych

[ TEMATY ]

Jan Paweł II

kard. Gerhard Müller

Monika Książek/Niedziela

„Dla mnie Jan Paweł II jest rzeczywiście jednym z naprawdę wielkich świętych, który od razu przekonuje mnie bezpośrednio jako wzór naśladowania Chrystusa. Nadał papiestwu najlepszy profil na XXI wiek. George Weigel postawił mu w swojej biografii godny pomnik. Jan Paweł II jest naprawdę: świadkiem nadziei” – powiedział kard. Gerhard Ludwig Müller. W rozmowie z niemieckojęzycznym portalem kath.net emerytowany prefekt Kongregacji Nauki Wiary, mówi m. in. o zarzutach tuszowania skandali nadużyć seksualnych w Kościele, sprawie T. McCarricka oraz pamięci o Janie Pawle II w 100-lecie urodzin. Podkreślił też rolę Kościoła w Polsce dla Kościoła powszechnego, przeciwstawiając się impertynencji swych rodaków, traktujących Polaków z poczuciem wyższości.

Odnosząc się do niedawnych krytyk niektórych biskupów, m.in. arcybiskupa Kolonii, w związku ze skandalami nadużyć seksualnych i postępowania z ich sprawcami, kard. Müller zaznaczył, że wszelkie „wykorzystywanie seksualne jest przestępstwem i - z punktu widzenia wiary w Boga i zbawienia w Chrystusie - skandalem - zwłaszcza gdy w grę wchodzi sługa Boży, który w imię Chrystusa ma wskazywać ludziom drogę do wiecznego zbawienia i na niej ich prowadzić”. „Każda ofiara ma prawo do dochodzenia sprawiedliwości na drodze procesu cywilnego i kanonicznego, ale także ze świadomością, że ostateczna sprawiedliwość i uzdrowienie może nastąpić tylko w Bogu. Zarzuty tuszowania stają się w tej chwili szybko widoczne i czasami są konstruowane tak, aby wyeliminować niepopularnych biskupów lub w ogóle postawić Kościół pod pręgierzem” – powiedział kardynał.
CZYTAJ DALEJ

Od niekatoliczki do założycielki pierwszego katolickiego klasztoru w Etiopii

2024-11-08 13:16

[ TEMATY ]

klasztor

Etiopia

Karol Porwich/Niedziela

Miała 16 lat, gdy po raz pierwszy uczestniczyła w Eucharystii. Fascynacja pięknem liturgii doprowadziła ją do Kościoła katolickiego. Serce Haregeweine było jednak niespokojne. Marzyła o stworzeniu w swej rodzinnej Etiopii wspólnoty, która modliłaby się w lokalnym języku i służyła miejscowej ludności. Po latach modlitwy i zbierania środków, otworzyła benedyktyński klasztor w stołecznej Addis Abbebie. Zakonnice z tej wspólnoty otrzymały tytuł „emahoy”, co po amharsku znaczy „moja matka”.

Matka Haregeweine jest pionierką w tworzeniu rodowitego katolickiego życia zakonnego w Etiopii. Podkreśla, że od początku jej pragnienie wykraczało jedynie poza bycie katolicką zakonnicą. To udało jej się zrealizować wstępując do międzynarodowej wspólnoty Małych Sióstr Jezusa (założonych przez św. Karola de Foucaulda). Jak wyznała czuła się w niej szczęśliwa i kontynuowała swą formację zakonną w kilku krajach, m.in. w Nigerii, Kenii, Egipcie, Francji i Włoszech, nieustannie poszukując odpowiedzi na swoje duchowe pytania. Nadszedł rok 2007. Uczestniczyła w seminarium na temat etiopskich tradycji monastycznych i wtedy poczuła, że znalazła odpowiedzi, których od lat szukała. Ten moment zapoczątkował i ukierunkował jej misję: założenia katolickiego klasztoru, który odzwierciedlałby wyjątkową duchową i kulturową tożsamość Etiopii.
CZYTAJ DALEJ

Z miłością do Ojczyzny

2024-11-11 08:30

[ TEMATY ]

Akcja Katolicka

Zielona Góra

sulechów

Marek Kuczyński

"Z Bogiem zawsze pokonamy każde zło" - śpiewał zespół wokalny Incognito z Babimostu podczas Przeglądu Pieśni Patriotycznej w Sulechowie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję