Reklama

Niedziela Sandomierska

Weekend cudów

Finał Szlachetnej Paczki, czyli tzw. weekend cudów, przypadł na dni 9 i 10 grudnia. To wtedy darczyńcy dostarczyli do magazynów paczki, które następnie były przekazywane przez wolontariuszy rodzinom w potrzebie

Niedziela sandomierska 51/2017, str. I

[ TEMATY ]

szlachetna paczka

Archiwum autora

Zeszłoroczny fi nał Szlachetnej Paczki w Stalowej Woli

Zeszłoroczny fi nał Szlachetnej Paczki w Stalowej Woli

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Akcja Szlachetna Paczka z roku na rok staje się coraz prężniejsza. Jak podkreślają organizatorzy: „Dociera do prawdziwej biedy. Takiej, dla której kontakt z wolontariuszem i pomoc materialna staną się impulsem do zmiany”.

Rozwiązanie projektu następuje w połowie grudnia, kiedy to wolontariusze dotrą do wielu rodzin z konkretną pomocą. Celem akcji, jak zauważają organizatorzy i wolontariusze, jest mądra pomoc, czyli taka, która daje szansę na zmianę. Duże znaczenie w rekrutacji rodzin obejmowanych pomocą ma historia konkretnej rodziny i przyczyny jej trudnej sytuacji oraz to, czy rodzina podejmuje jakieś kroki, aby swoją sytuację zmienić.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

W ciągu kilkunastu lat rozwijania się dobroczynnego projektu Szlachetna Paczka dotarła do wielu tysięcy rodzin. Wartość paczek przygotowanych dla jednej rodziny wyniosła średnio blisko 3 tys. zł, a w przygotowanie każdej takiej paczki angażuje się średnio ponad 40 osób. W projekt włączają się osoby ze świata kultury, sportu czy znane z pierwszych stron gazet. Organizatorów cieszy fakt, że Darczyńcą był również Ojciec Święty Franciszek.

Na terenie diecezji udało się utworzyć kilkanaście rejonów, gdzie liderzy organizowali wolontariuszy, a ci szukali darczyńców i rodziny, którym mogliby pomóc. Wolontariusze po zakończonej akcji podkreślają, że pomaganie innym i dawanie choć trochę radości oraz promyka nadziei to ich pasja. Kiedy widzą uśmiech na twarzy drugiego człowieka, jest to dla nich najlepszy prezent świąteczny, jaki mogliby sobie wymarzyć. W świadectwie jednej z wolontariuszek można było usłyszeć: – Spotkania z rodzinami były piękne, przepełnione radością, łzami szczęścia, ale i niedowierzaniem oraz ogromnym zdziwieniem. Wraz z darczyńcami zmieniamy codzienność potrzebujących rodzin. Dajemy im impuls do zmiany i sygnał „jesteście dla nas ważni”. Szlachetna Paczka łączy rodziny, wolontariuszy i darczyńców. Z ust zaś darczyńców można było usłyszeć: „Robię paczkę, bo zbliża się Boże Narodzenie”, „Pomagam, bo miałam źle, a teraz mam dobrze”.

Więcej informacji o samej akcji i podsumowanie szlachetnych działań możemy znaleźć na: www.szlachetnapaczka.pl .

2017-12-13 11:06

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dla niektórych świat się zmienił – dzięki Wam! 21. edycja Szlachetnej Paczki za nami

[ TEMATY ]

szlachetna paczka

Materiał prasowy

W środę 15 grudnia odbyła się konferencja prasowa podsumowująca wyniki tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki. W Weekend Cudów pomoc trafiła do 17 010 rodzin, dla których świat się zmienił. Mądra pomoc połączyła ponad 704 200 Polaków, a łączna wartość pomocy przekazanej w ramach Szlachetnej Paczki wyniosła prawie 70 milionów złotych. Za każdą prezentowaną cyferką stoją osobiste historie najbardziej potrzebujących.

Szlachetna Paczka to nie tylko pomoc materialna. Dzięki Paczce potrzebujący znów czują się zauważeni i ważni. Ktoś zechciał poznać ich historię. Wybrał ich i chce pomóc. Odzyskują nadzieję nie tylko dlatego, że otrzymali pomoc materialną, ale przede wszystkim dlatego, że ktoś ich dostrzegł i w nich uwierzył. Nie są już pozostawieni sami z trudnościami, z którymi zmagali się dotąd w samotności i ciszy.
CZYTAJ DALEJ

Św. Mikołaj - biskup, nie krasnal

Niedziela Ogólnopolska 48/2007, str. 22-23

[ TEMATY ]

św. Mikołaj

TER

Św. Mikołaj, patron kościoła

Św. Mikołaj, patron kościoła

Niegdyś święty biskup z Myry był jednym z ważniejszych świętych chrześcijaństwa. Dziś stał się „świętym komercji”. Współczesność odarła go z ornatu, z głowy zdjęła mitrę i zabrała pastorał. „Świętego krasnala” - jak nietrudno zgadnąć - wymyślili amerykańscy specjaliści od reklamy. Dziś byśmy powiedzieli, że to taki święty po obróbce w McDonald’s.

Jeszcze nawet nie zaczął się Adwent, a już w pierwszych dniach listopada na sklepowe witryny i półki wmaszerowała armia mikołajów. Mikołaje zachęcają nas do zakupu nowego telefonu komórkowego, DVD, komputera i tysięcy zabawek. Są wszędzie. Widać je w telewizji, gazetach, ulotkach reklamowych. Wizerunek mikołaja jest wszechobecny. W jego kształcie produkowane są bombki choinkowe, pluszaki, balony dmuchane, a nawet lizaki i czekoladki. Niestrudzenie co roku św. Mikołaj jest komercyjnym hitem. Większość świętych mogłaby mu tylko pozazdrościć takiej popularności. Problem jednak tkwi w tym, że w przypadku św. Mikołaja mamy do czynienia chyba z największą podróbką wszech czasów. Pewnie dziś św. Mikołaj z Myry patrzy na to wszystko z Nieba i łapie się za głowę, bowiem jego popularność to iluzja.
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV: mieć nadzieję to uczestniczyć

2025-12-06 10:59

[ TEMATY ]

Leon XIV

Vatican Media

„Bóg, który stał się człowiekiem, spotyka nas w sytuacjach każdego dnia. W problemach i w pięknie świata Jezus nas oczekuje i angażuje nas, prosi, abyśmy działali wraz z Nim. Dlatego właśnie nadzieja oznacza uczestnictwo!” - powiedział Ojciec Święty podczas dzisiejszej nadzwyczajnej audiencji jubileuszowej.

Na wstępie papież przypomniał, iż Adwent uczy nas rozpoznawania obecności Boga i przygotowuje na Jego powrót. Oczekiwanie chrześcijańskie nie jest bowiem bierne: Boże Narodzenie ukazuje Boga, który angażuje ludzi, dlatego nadzieja oznacza uczestnictwo. Jako „pielgrzymi nadziei” mamy działać, a nie tylko czekać - zaznaczył.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję