Reklama

Kościół nad Odrą i Bałtykiem

Nagroda rzecznika

Rzecznik praw dziecka wyróżnił Fundację Małych Stópek honorowym medalem Obrońcy Godności Dzieci.

Niedziela szczecińsko-kamieńska 2/2021, str. I

[ TEMATY ]

Fundacja Małych Stópek

www.facebook.com/FundacjaMalychStopek

Radość w siedzibie Fundacji Małych Stópek

Radość w siedzibie Fundacji Małych Stópek

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Fundacja Małych Stópek jest już dobrze znana nie tylko w Szczecinie, ale i w kraju. Jej siedzibę odwiedził także rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak. Przejechał samochodem, który jak przystało na Mikołaja, był zapakowany prezentami dla dzieci, które znajdują się pod opieką fundacji. Były słodycze, zabawki, maskotki, książeczki i kocyki, które znacząco zasiliły tegoroczną świąteczną akcję ,,Paczuszka dla maluszka”.

Ważna nagroda

Całkowitą niespodzianką było małe pudełeczko w rękach rzecznika, w środku którego znajdował się medal z wizerunkiem Janusza Korczaka i wypisanymi słowami: Infantis Dignitatis Defensori – Obrońcy Godności Dzieci. Ten honorowy medal był przeznaczony dla Fundacji Małych Stópek.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Osiem lat działalności nie tylko zostało zauważone, ale i docenione. Nagrodzeni zostali nie tylko zarząd fundacji i jej pracownicy, ale także wolontariusze, którzy nieustanie segregują ubranka dzieci, pakują materiały do wysyłki i organizują Marsz dla Życia. Nagrodzeni zostali też koordynatorzy takich akcji, jak ,,Paczuszka dla maluszka”, którzy dbają o to, aby choinki z bombkami były postawione w kościele, szkole czy zakładzie pracy, a paczuszki dla dzieci odpowiednio zapakowane i nadane.

Reklama

Przede wszystkich nagrodzeni zostali darczyńcy, którzy finansowo wspierają działania na rzecz ratowania dzieci zagrożonych aborcją. Jest ich wielu. To dzięki nim możemy wspierać materialnie kobiety w stanie błogosławionym, które przez ojca dziecka, rodzinę i najbliższych zostały pozostawione same sobie, a nawet namawiane do aborcji. Można powiedzieć, że ten medal został przypięty do piersi każdej z tych osób, które przez swoje zaangażowanie należą do grona ,,Bractwa Małych Stópek”, a więc tych wszystkich, których łączą działania na rzecz obrony wartości życia człowieka od jego poczęcia, niezależnie w jakich okolicznościach ono zaistniało i jakiego stanu zdrowia jest nienarodzone dziecko.

Nowy rzecznik

Liberalne media na wieść o tym wyróżnieniu od razu podjęły głos umniejszania znaczenia nagrody i samego rzecznika. Drugi artykuł urzędu rzecznika praw dziecka stanowi, że dzieckiem jest istota ludzka od poczęcia do uzyskania pełnoletności. Obecny rzecznik, w odróżnieniu chociażby do swego poprzednika, w swoich działaniach powołuje się na ten zapis, gdyż określa on osoby, w imieniu których ma występować, i których praw ma bronić. W ten sposób staje się przedstawicielem wszystkich dzieci, także tych nienarodzonych, które są pierwszymi podopiecznymi Fundacji Małych Stópek.

Miejmy nadzieję, że w tym trudnym czasie dla obrony wartości życia otrzymany medal wzmocni działania fundacji, doda sił pracownikom i wolontariuszom oraz sprawi, że wszyscy związani z jej działaniami doświadczą głębokiego sensu swojego zaangażowania. Możemy powiedzieć, że wyróżnienie to jest pewnym etapem budowania wielkiej strategii obrony życia, o której pisał św. Jan Paweł II w encyklice Evangelium vitae. Do tego jest potrzebna powszechna mobilizacja sumień i wspólny wysiłek etyczny, a to jest celem wszystkich działań nagrodzonej Fundacji Małych Stópek.

2021-01-05 11:50

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Trwa akcja „Paczuszka dla Maluszka”

[ TEMATY ]

Ruch Światło‑Życie

Fundacja Małych Stópek

Paczuszka dla maluszka

diakonia życia

Karolina Krasowska

Diakonia to jest służba – dobrocią i miłością. I właśnie w takim duchu odbywa się akcja „Paczuszka dla Maluszka”, do której gorąco zachęcam

Diakonia to jest służba – dobrocią i miłością. I właśnie w takim duchu odbywa się akcja „Paczuszka dla Maluszka”, do której gorąco zachęcam

Diakonia Życia Ruchu Światło-Życie Diecezji Zielonogórko-Gorzowskiej kolejny raz włącza się w ogólnopolską akcję „Paczuszka dla Maluszka”.

Akcja prowadzona jest przez Fundację „Małych Stópek” ks. Tomasza Kancelarczyka ze Szczecina, a Diakonia Życia Ruchu Światło-Życie naszej diecezji włącza się w nią już od wielu lat. - Co roku, we współpracy z fundacją, otrzymujemy pod opiekę konkretną placówkę. W tym roku jest to Dom Pomocy Społecznej we Wschowie prowadzony przez Zgromadzenie Sióstr św. Elżbiety. Podopieczni domu to 26 dzieci w wieku od 3 do 18 lat oraz 33 osoby dorosłe i seniorzy – mówi Agnieszka Domowicz. - Staramy się zebrać jak najwięcej darów i dostarczyć je jeszcze przed świętami. Boże Narodzenie to szczególny czas, gdzie staramy się odnaleźć w sobie większą wrażliwość, na potrzeby innych. Jako Diakonia Życia, chcemy pomagać tym najmniejszym: dzieciom, osobom niepełnosprawnym, chorym i seniorom. Czas świąteczny jest temu sprzyjający, a często bardzo trudny, gdy chodzi o działalność takich ośrodków, bo związany z dużymi wydatkami w okresie jesienno-zimowym, dlatego tym bardziej chcemy pomóc, a przy tym sprawić odrobinę radości – dodaje.
CZYTAJ DALEJ

Chrystus Król i Jego Królestwo

Niedziela przemyska 47/2004

[ TEMATY ]

Chrystus Król

uroczystość Chrystusa Króla

wikipedia.org

Sąd Ostateczny (fresk Michała Anioła)

Sąd Ostateczny (fresk Michała Anioła)

W 1980 r. rozpoczęto gruntowne czyszczenie i restaurację Kaplicy Sykstyńskiej w Watykanie. Po usunięciu pyłu i brudu nagromadzonego przez ponad czterysta lat zostały odsłonięte w pierwotnym blasku wspaniałe malowidła znamienitych artystów. Wśród nich, na ścianie ołtarza, znajduje się monumentalny fresk Michała Anioła „Sąd Ostateczny”, który powstał w latach 1536-1541. To jedno z najwspanialszych arcydzieł sztuki renesansu. Artysta w mistrzowski sposób posługując się kolorami oraz z wielkim poczuciem ruchu, ukazał na obrazie wzrastające napięcie i oczekiwanie osób, które otaczają Chrystusa. Pośrodku On, surowy i nieubłagany, sprawuje Sąd. To wyobrażenie zakłada sędziowską, a zarazem królewską godność Chrystusa.

W 34. niedzielę zwykłą, ostatnią w roku liturgicznym, staje także przed nami Jezus Chrystus jako Król Wszechświata. Kult Chrystusa Króla wyrósł z nabożeństwa do Serca Jezusowego. Na prośbę biskupów polskich, za pontyfikatu papieża Klemensa XIII w 1765 r. została wprowadzona uroczystość Serca Jezusowego, w piątek po oktawie Bożego Ciała. Papież bł. Pius IX w 1856 r. rozciągnął obchody tego święta na cały Kościół. W 1925 r. papież Pius XI wydał encyklikę Quas primas i na mocy posiadanej władzy zaprowadził do liturgii kościelnej osobne święto Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata. Wyznaczył je na ostatnią niedzielę października i polecił, aby w tym dniu corocznie oddawano całą ludzkość Najświętszemu Sercu Jezusowemu. Podczas reformy kalendarza liturgicznego, po Soborze Watykańskim II, papież Paweł VI przeniósł to święto w 1969 r. na ostatnią niedzielę roku liturgicznego nadając mu nazwę Uroczystości Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata. Chociaż uroczystość została wprowadzona stosunkowo niedawno (79 lat temu), to odniesienie tytułu królewskiego do Boga było używane w Biblii dla wyrażenia tajemnicy Pana, który zasiadając na niebieskim tronie jest władny objąć, prowadzić cały kosmos i nim rządzić. Na kartach Pisma Świętego obraz króla zasiadającego na tronie pierwszy raz zjawia się w pieśni Mojżesza i Miriam: „Pan jest królem na zawsze, na wieki!” (Wj 15,18). Idea wiecznego królowania Boga powraca wielokrotnie w innych księgach. Jego panowanie trwa od niepamiętnych czasów (por. Ps 74; 93). W starotestamentowych Księgach Sędziów i Samuela królowanie Pana nad swym ludem wyklucza ludzką władzę królewską jako właściwą formę sprawowania rządów nad ludem Przymierza. Ustanowienie Saula, a potem Dawida królem wymagało szczególnego przyzwolenia Bożego. Królewski dom Dawidowy nie obala najwyższej władzy Boga, jest On nadal najwyższym Władcą, Panem całej ludzkości i Królem Izraela. Bóg panuje nad swoim ludem i nad królem Izraela. Biblijny obraz panowania Bożego ogarnia swym zasięgiem wszystkie narody. Bóg sprawuje nad wszystkimi suwerenną władzę, a w czasach ostatecznych wszystkie narody oddadzą Mu cześć. Psalm 93 pięknie chwali królowanie Boga: „Pan króluje, oblókł się w majestat, Pan przywdział potęgę i nią się przepasał: tak utwierdził świat, że się nie zachwieje…” (w. 1). Podobnie Psalm 47 oraz Psalmy 96-99 są pięknymi hymnami na cześć Boga-Króla. Panowanie Boga obejmuje wszystkie siły natury oraz wszystkich bogów, których czczą ludzie. Pan Bóg panuje w niebie, a Stary Testament wymienia Arkę Przymierza jako tron Boży (1 Sm 4,4; Ps 99,1). Prorok Izajasz ukazuje Boga na wysokim i wyniosłym tronie w otoczeniu serafinów oddających Mu cześć. Prorok Zachariasz głosi, że Bogu należy się chwała od wszystkich narodów. Nowy Testament ukazuje często Pana Jezusa jako króla. Ten obraz nawiązuje do przepowiedni króla z rodu Dawida oraz pochodzącej ze Starego Testamentu idei Mesjasza. Mesjasz - z języka hebrajskiego - znaczy „namaszczony, pomazaniec”. Te określenia zostały przejęte przez język grecki (messias), co po przetłumaczeniu zostało odzwierciedlone w formie „christos”. Jezus Chrystus, jak wykazuje Ewangelista Mateusz (1,1) i Apostoł Narodów w Liście do Rzymian (1, 3), jest potomkiem Dawida. Jest więc królewskim pomazańcem, jak wskazują na Niego liczne proroctwa ze Starego Testamentu. W Ewangeliach Jezusa nazwano Synem Dawida, królem Żydów lub królem Izraela. Podczas procesu sądowego przed Piłatem tych tytułów używają Jego wrogowie - oskarżyciele. Jezus potwierdził wprost swą królewską godność odpowiadając na pytanie najwyższego arcykapłana: „Czy Ty jesteś Mesjasz, Syn Błogosławionego?” (Mk 14,61). Jezus odpowiedział wtedy: „Ja Jestem [Mesjaszem]. Ujrzycie Syna Człowieczego siedzącego po prawicy Wszechmocnego i nadchodzącego z obłokami niebieskimi” (Mk 14,62). Opis królewskiego panowania Chrystusa osiąga swoje apogeum w Księdze Apokalipsy. Bóg przez św. Jana przedstawia Jezusa jako Króla królów i Pana panów (por. 19,16; 17,14). Jezus Chrystus zajmuje w proroczej wizji Nowego Testamentu miejsce należne Bogu w tekstach Starego Testamentu mówiących o Jego panowaniu. Jezus Chrystus jest Królem narodów lub wieków. Apokaliptyk ukazuje w większej części swej księgi zwycięstwo Boga nad mocami zła. W Nowym Testamencie, w osobie Jezusa Chrystusa połączone są urzędy proroka, kapłana, sędziego i króla ze Starego Testamentu. Jezus jest królem wywyższonym ponad wszystko i ponad wszystkich; przed Nim zegnie się każde kolano, jak trafnie ujął to św. Paweł w Liście do Filipian (por. 2,9-11). Jezus Chrystus jest Królem. A Jego królestwo? Liturgia mszalna mówi w prefacji - uroczystym wezwaniu do dziękczynienia - że jest to „wieczne i powszechne Królestwo: królestwo prawdy i życia, królestwo świętości i łaski, królestwo sprawiedliwości, miłości i pokoju” (MR 205*). Odwołajmy się jednak do Pisma Świętego Nowego Testamentu, w którym jest o nim mowa ponad 100 razy, najczęściej w przypowieściach. Niektóre przypowieści są przedstawione przez różnych Ewangelistów. Założenie Królestwa Bożego opisuje Jezus w przypowieści o zasiewie i jego różnych wynikach. To królestwo charakteryzuje się dynamizmem rozwoju. Ukazany jest on jako zasiew rosnący własną siłą lub jako ziarno gorczycy czy zaczyn chlebowy. Najwyższą wartość Królestwa Bożego przedstawiają przypowieści o skarbie ukrytym w roli i drogocennej perle, o wieży i wojnie. Pomimo zainaugurowania Królestwa Bożego na ziemi, na świecie istnieje zło, co odzwierciedla przypowieść o chwaście oraz o sieci zagarniającej różne ryby: dobre i złe. W Królestwie Bożym obowiązują inne, nowe kryteria oceny, w stosunku do ludzkich królestw. O tej nowej skali opowiadają przypowieści o faryzeuszu i celniku, o głupim bogaczu, który zbudował nowe spichlerze; bogaczu, który się świetnie bawił i o Łazarzu; robotnikach w winnicy, o dwu skreślonych długach (jawnogrzesznica), zaginionej owcy, zagubionej drachmie oraz o synu marnotrawnym. Cechy królestwa, które można poznać z nauczania Jezusa budzą w niektórych słuchaczach zasadniczy opór. Kapitalnie przedstawia to przypowieść o dziatwie na rynku, przypowieść o dwóch synach wobec rozkazu ojcowskiego, przypowieść o wielkiej uczcie i niegrzecznych zaproszonych, o nieurodzajnym drzewie figowym i o przewrotnych rolnikach - dzierżawcach winnicy. Dla Królestwa Bożego potrzeba się poświęcić. Wzywa nas do tego przypowieść o obrotnym (nieuczciwym) rządcy oraz o minach i talentach. Wobec takich wymagań Pan Jezus daje wskazówki w postaci nowego przykazania, aby się nie pogubić w drodze. Odzwierciedlają je przypowieści o nielitościwym współsłudze i miłosiernym Samarytaninie. W Królestwie Bożym obowiązuje modlitwa, która czyni prawdziwymi synami. Przykładem ducha modlitwy jest przypowieść o natrętnym przyjacielu i ukazująca niesprawiedliwego sędziego, który ugina się wobec wielkiej wytrwałości ubogiej wdowy. Królestwo Boże już się rozpoczęło. Kościół jest - jeszcze niedoskonałą - fazą jego realizacji. Kiedy nadejdzie Król, królestwo Boże stanie się w całej pełni. Do gotowości i czujności na Jego przyjście wzywają nas przypowieści o czujnym odźwiernym, czujnym gospodarzu, słudze wiernym i niewiernym, dziesięciu pannach i sługach nagrodzonych za czujność. Z okazji uroczystości ku czci Chrystusa Króla spojrzeliśmy na samego Chrystusa i na Jego Królestwo. W dobie powszechnej demokratyzacji; w epoce, gdy już królestwa ziemskie można policzyć na palcach - odwołaliśmy się nieco do biblijnej idei królowania Boga, która w nauczaniu Chrystusa otrzymała swój definitywny kształt, stając się synonimem zbawienia człowieka. Docierając bowiem w liturgii do końca roku, trzeba spojrzeć na rzeczy ostateczne, na cel ludzkiego życia, którym jest wieczne zbawienie. W archidiecezji przemyskiej majestatyczny tytuł Chrystusa Króla noszą parafie w: Jarosławiu, Łańcucie, Łubnie Opacem, Przeworsku, Sanoku i Trzcianie-Zawadce. Godną zauważenia jest monumentalna figura Chrystusa Króla stojąca w Rakszawie przy drodze Łańcut - Leżajsk, wskazująca drogę do kościoła. Z kolei w Jarosławiu, w pobliżu kościoła pw. Ducha Świętego, stoi od niedawna figura, jako materialny znak poświęcenia miasta Chrystusowi Królowi. Kult Chrystusa Króla jest bardzo żywy, bo wyrasta z dobrze rozwiniętego nabożeństwa do Bożego Serca, zaprowadzonego przez św. bp. Józefa Sebastiana Pelczara. Jezus Chrystus - Odkupiciel ludzkości, jest darem Ojca ze swego ukochanego, Jednorodzonego Syna, darem tym większym, że z Bożego Serca płyną dla nas życiodajne, oczyszczające zdroje Krwi. Królestwo Boże jest także darem, wobec którego, tak jak w przypadku Chrystusa, trzeba zająć osobiste stanowisko: przyjąć je z wdzięcznością lub odrzucić. Przyjąć królestwo - i to jako wartość bezwzględnie najwyższą - to przyjąć samego Chrystusa-Króla, a przyjąć nie tylko z Jego programem, prawem i wymaganiami, ale i z Jego miłością, która przemienia świat. Przyjąć zaś, to nie znaczy uznać tylko w teorii, ale całkowicie się zaangażować w tę jedyną sprawę, która wszystko przetrwa. Nasze pragnienie wyrażajmy w słowach z Modlitwy Pańskiej: „Przyjdź Królestwo Twoje!”
CZYTAJ DALEJ

Światowy Dzień Młodzieży w Bolesławcu

2024-11-25 06:55

[ TEMATY ]

ŚDM

Bolesławiec

diecezja legnicka

ks. Waldemar Wesołowski

To odpowiedź na zaproszenie papieża Franciszka, aby zjednoczyć się z młodymi całego świata we wspólnym wyznawaniu wiary. Słowa, które towarzyszyły w tym dniu były z proroka Izajasza: „Ci, co zaufali Panu, biegną bez znużenia”.

Dzień młodych rozpoczął się w szkole ojców pijarów, gdzie s. Anna Mikołajewicz, Adoratorka Krwi Chrystusa i katechetka w szkołach bolesławieckich mówiła do młodych o potrzebie zaufania Chrystusowi.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję