1 czerwca odbyła się 35. Niedziela Sannicka. Jest to impreza, organizowana przez Wójta Gminy Sanniki, Gminny Ośrodek Kultury w Sannikach, Towarzystwo Wspierania Rozwoju Ziemi Sannickiej, Koło
Towarzystwa im. Fryderyka Choipna oraz zakłady pracy, instytucje i organizacje w Sannikach. Patronatem honorowym objął ją w tym roku Przewodniczący Rady Powiatu Gostynińskiego.
35. Niedziela Sannicka rozpoczęła się Mszą św., odprawioną w kościele parafialnym. Podczas Eucharystii śpiewał zespół "Wiesnianka" z Tweru w Rosji. W programie imprezy znalazło się
wiele atrakcji. W parku odbywał się kiermasz sztuki ludowej (rzeźba, haft, wycinanka, ceramika, kowalstwo artystyczne i inne), kiermasz wyrobów z wikliny, kiermasz plastyczny (rzeźba, malarstwo,
ozdoby i inne) - przygotowany przez Towarzystwo Popierania Sztuk Plastycznych w Gostyninie, kiermasz pieczywa wiejskiego i produktów z gospodarstw ekologicznych. Kiermasz kwiatów ogrodowych
i krzewów ozdobnych przygotował Kwiaciarski Zakład Doświadczalny w Nowym Dworze, zaś kiermasz kwiatów rabatowych i doniczkowych - "POL-Kwiat" z Waliszewa.
W parku czynny był także punkt informacyjny o Unii Europejskiej "Rolnik w Unii" - prowadzony przez WODR w Warszawie Oddział Płock. Działał punkt medyczny "Promocja zdrowia", a Regionalny
Zespół Pieśni i Tańca "Sanniki" prowadził loterię fantową. W Pałacu w Sannikach Gminna Biblioteka Publiczna w Sannikach przygotowała kiermasz książek. W parku zaplanowano również
wiele atrakcji dla dzieci, a na estradzie wystąpiła - już po Mszy św. - rosyjska grupa "Wiesnianka".
Ciekawe imprezy miały miejsce w Pałacu Sannickim. Po południu otwarto tam wystawę fotograficzną, zatytułowaną "35 lat Niedziel Sannickich". Odbył się również koncert muzyczno-poetycki, podczas
którego wystąpiła Teresa Budzisz-Krzyżanowska (recytacje) i Andrzej Dutkiewicz (fortepian). Koncert został przygotowany we współpracy z Towarzystwem im. Fryderyka Chopina.
O godz. 15.30 na estradzie w parku sannickim wystąpił Regionalny Zespół Pieśni i Tańca "Sanniki", a po nim raz jeszcze Zespół Pieśni i Tańca "Wiesnianka" z Tweru. Dla wielbicieli
innego rodzaju rozrywki i muzyki wystąpił Kabaret "Pirania" z Kielc, zespół "Curore Azzurro" - mający w repertuarze przeboje włoskie oraz zespół "Keys".
Wielki Post to czas, w którym Kościół szczególną uwagę zwraca na krzyż i dzieło zbawienia, jakiego na nim dokonał Jezus Chrystus. Krzyże z postacią Chrystusa znane są od średniowiecza (wcześniej były wysadzane drogimi kamieniami lub bez żadnych ozdób). Ukrzyżowanego pokazywano jednak inaczej niż obecnie. Jezus odziany był w szaty królewskie lub kapłańskie, posiadał koronę nie cierniową, ale królewską, i nie miał znamion śmierci i cierpień fizycznych (ta maniera zachowała się w tradycji Kościołów Wschodnich). W Wielkim Poście konieczne było zasłanianie takiego wizerunku (Chrystusa triumfującego), aby ułatwić wiernym skupienie na męce Zbawiciela. Do dzisiaj, mimo, iż Kościół zna figurę Chrystusa umęczonego, zachował się zwyczaj zasłaniania krzyży i obrazów.
Współczesne przepisy kościelne z jednej strony postanawiają, aby na przyszłość nie stosować zasłaniania, z drugiej strony decyzję pozostawiają poszczególnym Konferencjom Episkopatu. Konferencja Episkopatu Polski postanowiła zachować ten zwyczaj od 5 Niedzieli Wielkiego Postu do uczczenia Krzyża w Wielki Piątek.
Zwyczaj zasłaniania krzyża w Kościele w Wielkim Poście jest ściśle związany ze średniowiecznym zwyczajem zasłaniania ołtarza. Począwszy od XI wieku, wraz z rozpoczęciem okresu Wielkiego Postu, w kościołach zasłaniano ołtarze tzw. suknem postnym. Było to nawiązanie do wieków wcześniejszych, kiedy to nie pozwalano patrzeć na ołtarz i być blisko niego publicznym grzesznikom. Na początku Wielkiego Postu wszyscy uznawali prawdę o swojej grzeszności i podejmowali wysiłki pokutne, prowadzące do nawrócenia. Zasłonięte ołtarze, symbolizujące Chrystusa miały o tym ciągle przypominać i jednocześnie stanowiły post dla oczu. Można tu dopatrywać się pewnego rodzaju wykluczenia wiernych z wizualnego uczestnictwa we Mszy św. Zasłona zmuszała wiernych do przeżywania Mszy św. w atmosferze tajemniczości i ukrycia.
25 marca 1995, w uroczystość Zwiastowania Pańskiego, w siedemnastym roku pontyfikatu Jan Paweł II opublikował encyklikę „Evangelium vitae”. Dokładnie trzydzieści lat później, również 25 marca, w siedzibie włoskiego parlamentu, w Palazzo Montecitorio odbyło się spotkanie, którego celem była refleksja nad aktualnością dokumentu i potrzebą ponownej mobilizacji sumień w obronie życia.
W wydarzeniu zorganizowanym przez stowarzyszenie Family Day – Difendiamo i nostri figli (Brońmy nasze dzieci), wzięło udział pięciu prelegentów: kard. Angelo Bagnasco, emerytowany arcybiskup Genui i były przewodniczący Konferencji Episkopatu Włoch, Marco Invernizzi, historyk i filozof, regent stowarzyszenia świeckich katolików „Alleanza Cattolica”, Marina Casini, przewodnicząca włoskiego Ruchu na rzecz Życia, sędzia Domenico Airoma oraz Maurizio Sacconi, były minister pracy i polityki socjalnej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.