Projekt, prowadzony przez Caritas naszej diecezji, miał za zadanie włączenie młodzieży w działania na rzecz osób potrzebujących. – Celem było aktywizowanie młodych ludzi i pokazanie im, jak ich energia, pomysły i chęć działania mogą zmienić życie innych. „AkTYwny Wolontariat na Start” okazał się doskonałą okazją do pokazania, jak młodzież może stać się siłą napędową zmian w społecznościach lokalnych. Udało się zrealizować blisko 100 inicjatyw społecznych, które niosły pomoc i uśmiech potrzebującym. Dla nas to ogromny sukces, ale jednocześnie początek kolejnej drogi. Z radością patrzymy w przyszłość i zapraszamy do kolejnej edycji projektu – podsumował ks. Przemysław Szot, dyrektor diecezjalnej Caritas.
Młodzież nie tylko brała udział w działalności wolontariackiej, ale również aktywnie uczestniczyła w tworzeniu projektów, które wspierały działalność Caritas. Dzięki przeszkoleniu 171 osób zdobyło umiejętności, które będą mogły im służyć nie tylko w pracy wolontariackiej, ale również w innych dziedzinach życia. Co ważne, angażując się w te inicjatywy, mieli okazję na dłużej oderwać się od mediów społecznościowych i skupić się na realnym działaniu na rzecz innych.
Projekt „AkTYwny Wolontariat na Start” nie kończy się. Zrealizowane inicjatywy, konkretna pomoc i energia, którą wnieśli młodzi wolontariusze, dają motywację do kontynuowania działań. Zapraszamy do II edycji projektu, w której planujemy rozszerzyć zakres działań, by dotrzeć do jeszcze większej liczby osób potrzebujących wsparcia.
Ks. Łukasz Gładki zastępca dyrektora Caritas Diecezji Sosnowieckiej
Nowy projekt Caritas „Aktywny wolontariat na start – szansa na rozwój i pomoc innym” przedstawia ks. Łukasz Gładki, koordynator projektu.
Piotr Lorenc: Ks. Łukaszu, jak zrodził się pomysł na projekt „Aktywny Wolontariat na Start”?
Ks. Łukasz Gładki: Pomysł narodził się z obserwacji potrzeb społecznych oraz rozmów z młodymi osobami, które szukają możliwości zaangażowania się w społeczność, ale nie zawsze wiedzą, od czego zacząć. Długie rozmowy z księdzem Przemysławem Szotem, dyrektorem naszej Caritas, skłoniły nas do podjęcia konkretnych działań na rzecz młodzieży. Widzieliśmy, że młodzi ludzie mają potencjał i chęć do działania, ale brakowało im struktury oraz wsparcia, by te chęci mogły się urzeczywistnić. Chcieliśmy stworzyć coś, co nie tylko ich zainteresuje, ale też umożliwi realny wpływ na otoczenie.
– Podczas tej uroczystej Eucharystii pragniemy podziękować dobremu Bogu w Trójcy Jedynemu za dzieło uratowania od zniszczenia tej pięknej świątyni, odnowionej od podstaw dzięki życzliwości ludzi dobrej woli i instytucji państwowych – powiedział ks. Krzysztof Bąkowicz, proboszcz parafii Świętych Apostołów Szymona i Judy Tadeusza w Mokrej.
W wyremontowanym kościele Trójcy Przenajświętszej w Mokrej 15 czerwca abp Wacław Depo przewodniczył Sumie odpustowej i poświęcił świątynię.
Kapłani obchodzący 60-lecie kapłaństwa z abp. Dubielem
W sobotę, 14 czerwca 2025 r., księża wyświęceni w 1965 roku dziękowali za 60. lat kapłaństwa. Uroczystej Eucharystii w kaplicy dolnej Wyższego Seminarium Duchownego w Przemyślu przewodniczył pochodzący z archidiecezji przemyskiej abp. Kryspin Dubiel, nuncjusz apostolski w Angoli, oraz na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej.
W homilii arcybiskup przypomniał, że kapłaństwo jako sakrament istnieje w Kościele od wieków. – Ale jest jeszcze kapłaństwo, które ma swój PESEL. Każdy z nas. Jestem indywidualnym kapłanem, którego Chrystus zauważył w tajemnicy powołania, spojrzał i zaprosił – mówił do księży świętujących diamentowe gody kapłaństwa.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.