Reklama

IV Olimpiada o Wielkich Polakach

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Olimpiada wiedzy o Świętym Józefie Sebastianie Pelczarze dla Gimnazjalistów Archidiecezji Przemyskiej

Szczegółowe informacje:
- u katechetów,
- w Internecie: www.olimpiada.otd.pl
olimpiada@otd.pl

Organizatorami są: Wydział Nauki Katolickiej Kurii Metropolitalnej w Przemyślu oraz Michalicki Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Miejscu Piastowym
Równolegle z Olimpiadą o św. Józefie Sebastianie organizowane są Teatralia

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Regulamin Teatralii 2004

I. OGÓLNIE
Przegląd Amatorskich Zespołów Teatralnych zwany dalej konfrontacjami stanowi integralną część olimpiady z cyklu IV Regionalna Olimpiada o wielkich Polakach, organizowanych przez Gminny Ośrodek Kultury, Wydział Nauki Katolickiej Kurii Metropolitalnej w Przemyślu i Michalicki Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Miejscu Piastowym. W roku szkolnym 2003/2004 organizowana jest Regionalna Olimpiada Wiedzy o Świętym Józefie Sebastianie Pelczarze, biskupie, z okazji kanonizacji i 80. rocznicy śmierci.
Konfrontacje są imprezą o charakterze konkursowym dla amatorskich zespołów teatralnych działających przy szkołach, gimnazjach, domach kultury, parafiach i otwartą dla publiczności.

II. KATEGORIE ARTYSTYCZNE:
teatry dramatyczne, teatry muzyczne, teatry rozrywki, monodramy

Reklama

III. CELE I ZADANIA KONFRONTACJI:
1. uwrażliwienie na wartości,
2. przybliżenie życia i twórczości ważnych dla ludzkości, kraju i świata postaci,
3. kształtowanie poprzez teatr dojrzałej postawy wobec otaczającego świata,
4. kształtowanie szeroko rozumianej kultury słowa,
5. prezentacja różnych form teatru,
6. inspirowanie do twórczych poszukiwań, sięgania po nowe formy wypowiedzi teatralnej.

Reklama

IV. ZAŁOŻENIA PROGRAMOWO-ORGANIZACYJNE
Konfrontacje odbywać się będą w terminie od dnia 8 do 26-28 lutego 2004 r. Czas trwania konfrontacji uzależniony będzie od ilości zgłoszonych teatrów.
W przypadku dużej ilości zgłoszeń organizator zastrzega sobie prawo wyboru teatrów tak, aby w konfrontacjach zaistniały możliwie najbardziej różnorodne kategorie artystyczne.
Spektakle rozpoczynać się będą od godz. 11.00 i trwać do godz. 16.00. O terminie, czasie i miejscu prezentacji przyjętego do konfrontacji teatru, zainteresowani zostaną poinformowani przez organizatorów telefonicznie lub pisemnie co najmniej 14 dni przed planowanym występem.
Teatry prezentować się będą na scenie Gminnego Ośrodka Kultury oraz sali teatralnej Zgromadzenia Świętego Michała Archanioła. Zainteresowani o miejscu prezentacji spektaklu zostaną poinformowani zgodnie z pt. 3 regulaminu.
Wymiary scen:
a) Scena Domu Kultury: szerokość 8 m, głębokość 5-10 m, wysokość 6 m (okno sceniczne 8 x 4 m), oświetlenie 15 kw.
b) Scena Zgromadzenia: szerokość 6 m, głębokość 12 m, oświetlenie 15 kw.
Zespoły teatralne przywożą ze sobą elementy scenograficzne, oraz potrzebne zestawy świetlne i pirotechniczne, istnieje możliwość wykorzystania oświetlenia będącego na wyposażeniu scen.
Każda grupa teatralna zaproszona do udziału w konfrontacjach powinna zgłosić się w dniu swojego występu na 2 godziny przed spektaklem pod wskazany adres do korespondencji, celem przygotowania warunków scenicznych i oświetleniowych niezbędnych do prezentacji spektaklu.
Instytucje, placówki i organizacje, jak również twórcy spektakli zgłaszający zespoły do udziału w konfrontacjach, tym samym wyrażają zgodę na rejestrację przez organizatorów spektakli lub ich fragmentów oraz na ich emisję na antenie radiowej lub telewizyjnej bez roszczeń finansowych z tym związanych.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian regulaminu.

V. KRYTERIA OCENY NAGRODY
Przedstawienia oceniać będzie Rada Artystyczna powołana przez organizatora, złożona z ludzi teatru.
Jury będzie brało pod uwagę: wymowę spektaklu zgodnie z tegorocznym hasłem konfrontacji: Miłość cierpliwa jest, miłość łaskawa jest, miłość nie zazdrości… (z hymnu o miłości św. Pawła Apostoła 1 Kor 13, można oprzeć teksty na całym hymnie) oraz treściami zawartymi w przesłaniu organizatorów: dobór repertuaru (opracowania własne, zapożyczone lub podane przez organizatora), szczególnie mile widziane i promowane przez jury będą własne scenariusze, opracowanie tekstów, dykcję, emisję głosu, sprawność teatralną i estradową, reżyserię, dobór kostiumów i rekwizytów, scenografię, wartości artystyczne i wychowawcze. Czas trwania spektaklu: od 15 do 90 minut. Rada artystyczna po obejrzeniu wszystkich przedstawień przyzna nagrody: GRAND PRIX, I NAGRODĘ, II NAGRODĘ, III NAGRODĘ.
Przewiduje się również inne nagrody przeznaczone dla zespołów, instruktorów, reżyserów oraz indywidualności, jakie pojawią się w trakcie konfrontacji.
Rada artystyczna zastrzega sobie prawo do innego podziału nagród oraz nieprzyznania GRAND PRIX.
WAŻNE: Po obejrzeniu wszystkich spektakli Rada Artystyczna Konfrontacji dokona oceny końcowej przyznając nagrody i wyróżnienia. Wręczenie nagród nastąpi w trakcie olimpiady. Zespoły nagrodzone zostaną poinformowane pisemnie lub telefonicznie o terminie i miejscu wręczenia nagród. Wszyscy uczestnicy konfrontacji otrzymają komunikat końcowy Rady Artystycznej.
Rada Artystyczna zastrzega sobie prawo do zaproszenia jednego z zespołów biorących udział w konfrontacji do zaprezentowania swojego spektaklu w trakcie podsumowania i wręczenia nagród IV Regionalnej Olimpiady Wiedzy o św. Józefie Sebastianie Pelczarze, biskupie oraz Konfrontacji Teatralnych - „III TEATRALIA 2004”.

VI. WARUNKI UCZESTNICTWA
Warunkiem udziału w konfrontacjach jest przysłanie wypełnionej karty zgłoszeniowej dołączonej do regulaminu oraz scenariusza spektaklu (może być napisany ręcznie) w nieprzekraczalnym terminie do 15 stycznia 2004 r. (po tym terminie nadesłane zgłoszenia będą bezwzględnie odrzucone) na adres: Gminny Ośrodek Kultury, 38-430 Miejsce Piastowe, ul. Dukielska 2 b, tel. (0-13) 43-530-74.
Liczba uczestników w zespole nie może przekroczyć 15 osób (łącznie z opiekunami i obsługą techniczną).
Koszty związane z przyjazdem zespołów pokrywają instytucje delegujące lub sami zainteresowani.
Organizatorzy zapewniają wszystkim uczestnikom gorący posiłek przed lub po spektaklu (do uzgodnienia z biurem organizującym w dniu przyjazdu).
Adres do korespondencji „III Teatralia 2004”: Gminny Ośrodek Kultury, ul. Dukielska 2 b, 38-430 Miejsce Piastowe, tel. (0-13) 43-530-74.

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nowe cuda świętego stygmatyka

Niedziela Ogólnopolska 39/2020, str. 12-13

[ TEMATY ]

O. Pio

pl.wikipedia.org

Jeszcze za swojego życia Ojciec Pio wzbudzał zarówno podziw, jak i kontrowersje. Przede wszystkim jednak pociągał wiernych do większej pobożności. Czy jego przesłanie jest nadal aktualne? 
Jakie cuda dzieją się obecnie za jego wstawiennictwem? Zapytaliśmy o to br. Romana Ruska, kapucyna, który niemal na co dzień spotyka się z ludźmi doznającymi łask za wstawiennictwem św. Ojca Pio.

Ireneusz Korpyś: Od śmierci Ojca Pio minęły 52 lata, a nadal mówi się o nim tak, jakby żył. Czy Brat dostrzega wpływ tego świętego na nasze życie?
CZYTAJ DALEJ

Ojciec Pio, dziecko z Pietrelciny

Niedziela Ogólnopolska 38/2014, str. 28-29

[ TEMATY ]

O. Pio

Commons.wikimedia.org

– Francesco! Francesco! – głos Marii Giuseppy odbijał się od niskich kamiennych domków przy ul. Vico Storto Valle w Pietrelcinie. Ale chłopca nigdzie nie było widać, mały urwis znów gdzieś przepadł. Może jest w kościele albo na pastwisku w Piana Romana? A tu kabaczki stygną i ciecierzyca na stole. W całym domu pachnie peperonatą. – Francesco!

Maria Giuseppa De Nunzio i Grazio Forgione pobrali się 8 czerwca 1881 r. w Pietrelcinie. W powietrzu czuć już było zapach letniej suszy i upałów. Wieczory wydłużały się. Panna młoda pochodziła z rodziny zamożnej, pan młody – z dużo skromniejszej. Miłość, która im się zdarzyła, zniwelowała tę różnicę. Żadne z nich nie potrafiło ani czytać, ani pisać. Oboje szanowali religijne obyczaje. Giuseppa pościła w środy, piątki i soboty. Małżonkowie lubili się kłócić. Grazio często podnosił głos na dzieci, a Giuseppa stawała w ich obronie. Sprzeczki wywoływały też „nadprogramowe”, zdaniem męża, wydatki żony. Nie byli zamożni. Uprawiali trochę drzew oliwnych i owocowych. Mieli małą winnicę, która rodziła winogrona, a w pobliżu domu rosło drzewo figowe. Dom rodziny Forgione słynął z gościnności, Giuseppa nikogo nie wypuściła bez kolacji. Grazio ciężko pracował. Gdy po latach syn Francesco zapragnął być księdzem, ojciec, by sprostać wydatkom na edukację, wyjechał za chlebem do Ameryki. Kapłaństwo syna napawało go dumą. Wiele lat później, już w San Giovanni Rotondo, Grazio chciał ucałować rękę syna. Ojciec Pio jednak od razu ją cofnął, mówiąc, że nigdy w życiu się na to nie zgodzi, że to dzieci całują ręce rodziców, a nie rodzice – syna. „Ale ja nie chcę całować ręki syna, tylko rękę kapłana” – odpowiedział Grazio Forgione, rolnik z Pietrelciny.
CZYTAJ DALEJ

Edukacja seksualna jest potrzebna, ale osadzona w kontekście rodziny i wartości

2025-09-23 09:41

[ TEMATY ]

edukacja seksualna

edukacja zdrowotna

Adobe Stock

Do 25 września można wypisać dziecko z edukacji zdrowotnej. Zachęcam do tego. Ale trzeba dać naszym dzieciom coś w zamian - rozmowy o miłości i seksualności w naszych domach - podkreśla Magdalena Guziak-Nowak dyrektor ds. edukacji Polskiego Stowarzyszenia Obrońców Życia Człowieka; współautorka podręczników do wychowania do życia w rodzinie. W rozmowie z KAI wyjaśnia, na czym polega spór o edukację seksualną w Polsce. Zwraca uwagę na zmianę paradygmatu - odejście od wychowania w kontekście rodziny na rzecz ujęcia biologicznego - i pokazuje, jakie mogą być skutki takiego podejścia.

Anna Rasińska (KAI): Czy edukacja seksualna jest w ogóle potrzebna w polskiej szkole?
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję