Reklama

Proponujemy

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Proponujemy, aby w najbliższe wakacje (16 lipca - 2 sierpnia 2004 r.) wyruszyć w podróż śladami średniowiecznych pielgrzymów na„ Autokarowe Camino” z Lublina do Santiago de Compostela oraz do sanktuariów Europy Zachodniej.

Program:

16 lipca: Wyjazd z Placu Archikatedralnego o godz. 17.00. Nocny przejazd do Włoch.
17 lipca: Przyjazd w okolice Wenecji, zakwaterowanie i odpoczynek na kempingu, nocleg.
18 lipca: Przejazd do Padwy (Msza św. w sanktuarium św. Antoniego), przejazd do La Salette we Francji, zakwaterowanie, nocleg.
19 lipca: La Salette (Msza św.), przejazd do Avignion, nocny przejazd do Lourdes.
20 lipca: Lourdes (zwiedzanie i udział w życiu sanktuarium: Droga Krzyżowa, nocleg).
21 lipca: Lourdes (Msza św. w bazylice, zwiedzanie sanktuarium i miasta, udział w procesjach i nabożeństwach z chorymi, nocleg).
22 lipca: Lourdes (Msza św.), przejazd do Hiszpanii (San Sebastian, Santiago).
23 lipca: Santiago (Msza św. i nawiedzenie grobu św. Jakuba, zwiedzanie sanktuarium), przejazd do Portugalii (nocleg w Fatimie).
24 lipca: Fatima (Arjustel - wioska dzieci fatimskich, nawiedzenie sanktuarium, nocleg).
25 lipca: Fatima (Msza św.), przejazd do Hiszpanii (zwiedzanie Toledo, przejazd do Madrytu, nocleg).
26 lipca: Madryt (zwiedzanie miasta), przejazd do Saragossy, nocny przejazd do sanktuarium w Montserrat.
27 lipca: Montserrat (ranny pobyt w sanktuarium), przejazd do Barcelony (zwiedzanie miasta), przejazd do Loret del Mar (nocleg).
28 lipca: Dzień odpoczynku w Loret del Mar (plaża, kąpiel w morzu).
29 lipca: Barcelona (po śniadaniu wyjazd na zakupy do La Hungera), nocny przejazd do Francji.
30 lipca: Cluny (zwiedzanie średniowiecznego opactwa i miasteczka), przejazd do Taizé (nocleg).
31 lipca: Taizé (udział w życiu Wspólnoty Ekumenicznej i spotkanie z bratem Rogerem)
1 sierpnia: Taizé (Msza św.), przejazd „non stop” przez Szwajcarię, Austrię i Czechy.
2 sierpnia: Przejazd przez Polskę, powrót do Lublina ok. godz. 22.00.

„Autokarowe Camino” organizuje Muzeum Archidiecezjalne Sztuki Religijnej (Wieża Trynitarska). Koszt wynosi 2500 zł i obejmuje: przejazd autokarem Neoplan (52 miejsca, barek, wideo, wc, klimatyzacja), 2 kierowców z B.U.T. TransEuropa w Lublinie, opiekę duszpasterską oraz pilota - przewodnika, ubezpieczenie NW i KL, w wybranych miejscach noclegi w hotelach i domach pielgrzymkowych, obiadokolacje i śniadania w hotelach, pieczywo na całej trasie. Uczestnicy zabierają ze sobą: śpiwór, wygodne buty oraz prowiant i napoje na drogę. Na bilety wstępu i drobne zakupy w zupełności wystarczy kieszonkowe ok. 100 euro. Zapisy wraz z zaliczką w wysokości 500 zł w Wieży Trynitarskiej w godz. 10.00 -17.00. Spotkania organizacyjne w niedziele: 25 kwietnia, 23 maja i 27 czerwca o godz. 16.00. Szczegółowe informacje: ks. Wojciech Szlachetka, tel. (0-81) 743-73-92.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Co nas dzieli niech nas łączy

2024-05-08 07:29

[ TEMATY ]

historia

felieton

Samuel Pereira

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

Na początku chciałbym gorąco i serdecznie przywitać się z czytelnikami portalu „Niedziela”! Jestem zaszczycony tym, że mogę publikować na łamach portalu, który wyrósł w tradycji tygodnika, który za dwa lata obchodzić będzie swoje 100. urodziny i jest na stałe wpisany w polską historię.

W czasie II wojny światowej czasopismo „Niedziela”, a konkretnie jego nazwa została zawłaszczona przez Niemców na potrzeby dodatku do gadzinowego Kuriera Częstochowskiego, a powojenne aresztowanie redaktora naczelnego wznowionego pisma, ks. Antoniego Marchewkę to był tylko jeden z elementów prześladowań ze strony komunistów, których tygodnik „Niedziela” niesamowicie „uwierał”. Czym? Tym samym co dziś uwiera wrogów Kościoła Katolickiego: pomocą duchową i otuchą jaką otrzymywali Polacy, nauczaniem o zbawieniu, prawdzie i kłamstwie, złu i dobru oraz naturze ludzkiej. Ostatecznie w 1953 r. pismo zostało przez władze komunistyczne zawieszone, a w latach 80. ubiegłego tygodnik było wielokrotnie obiektem ingerencji cenzorskich.

CZYTAJ DALEJ

Litania nie tylko na maj

Niedziela Ogólnopolska 19/2021, str. 14-15

[ TEMATY ]

litania

Karol Porwich/Niedziela

Jak powstały i skąd pochodzą wezwania Litanii Loretańskiej? Niektóre z nich wydają się bardzo tajemnicze: „Wieżo z kości słoniowej”, „Arko przymierza”, „Gwiazdo zaranna”…

Za nami już pierwsze dni maja – miesiąca poświęconego w szczególny sposób Dziewicy Maryi. To czas maryjnych nabożeństw, podczas których nie tylko w świątyniach, ale i przy kapliczkach lub przydrożnych figurach rozbrzmiewa Litania do Najświętszej Maryi Panny, popularnie nazywana Litanią Loretańską. Wielu z nas, także czytelników Niedzieli, pyta: jak powstały wezwania tej litanii? Jaka jest jej historia i co kryje się w niekiedy tajemniczo brzmiących określeniach, takich jak: „Domie złoty” czy „Wieżo z kości słoniowej”?

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję