Reklama

Festiwal muzyki dawnej i nowej

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W dniach 9-19 maja w Warszawie odbędzie się XVIII Festiwal: Warszawskie Spotkania Muzyczne - muzyka dawna, muzyka nowa. Organizatorem koncertów są Związek Kompozytorów Polskich - Oddział Warszawski oraz Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki.
Zainteresowani mogą korzystać z koncertów nieodpłatnie. Wystarczy odebrać bilet na godzinę przed koncertem w miejscu, w którym ma odbyć się impreza. Więcej informacji można uzyskać pod nr. tel. (0-22) 620-48-36 w. 224.
Podajemy program najbliższych koncertów:
9 maja, godz. 18.00 - Zamek Królewski, Sala Wielka, wykonawcy: Wrocławska Orkiestra Kameralna „Wratislavia”, Jan Stanienda - skrzypce, dyrygent, Agata Igras - flet, Bartosz Bryła - altówka. W programie: Jerzy Kornowicz - Cztery strumienie na smyczki; Marcin Błażewicz - Concerto per flauto e archi; Michał Spisak - Andante i Allegro na skrzypce i smyczki; Carl Stamitz - Symfonia koncertująca na skrzypce i altówkę; Wolfgang A. Mozart - Symfonia koncertująca na skrzypce i altówkę;
10 maja, godz. 18.00 - Zamek Królewski, Sala Wielka, wykonawcy: Kwartet Wilanów. W programie: Zbigniew Bargielski - V Kwartet smyczkowy, Uwertura, Bagatela, Wirujące liście, Burleska, Nokturn, Melancholijne tango, Romans bez słów, W formie bluesa, Fantazja wiejska, Trzy Tańce na kwartet smyczkowy; Grażyna Bacewicz - V Kwartet smyczkowy; Andrzej Panufnik - II Kwartet smyczkowy;
11 maja, godz. 18.00 - Zamek Królewski, Sala Wielka, wykonawcy: Zespół „Consorare per Varsovia” w składzie: Elżbieta Paliwoda - skrzypce, Katarzyna Drzewiecka - wiolonczela, Artur Pachlewski - klarnet, Robert Nalewajka - flet oraz Adam Klocek - wiolonczela, Krystyna Borucińska - fortepian. W programie: Zbigniew Bagiński - Piccolo quartetto na flet piccolo, klarnet, skrzypce i wiolonczelę; Introduzione, Presto, Tema con variazioni, Epilogo; Miłosz Bembinow - Poli Etiuda na klarnet, skrzypce i wiolonczelę; Marian Sawa - Largo na skrzypce, klarnet i wiolonczelę; Maciej Małecki - Pastorale i Toccata na skrzypce, klarnet i wiolonczelę; Witold Lutosławski - Grave na wiolonczelę i fortepian; Tomasz Sikorski - Milczenie syren na wiolonczelę solo; Piotr Moss - Thrčne VIII na wiolonczelę solo; Augustyn Bloch - Suplikacje na wiolonczelę i fortepian, Ardente, Furioso, Calmo, Rubato;
12 maja, godz. 18.00 - Zamek Królewski, Sala Wielka, wykonawcy: Władysław Kłosiewicz - klawesyn, zespół „Camerata Vistula”. W programie: Luis Couperin - Prelude en re majeur, Pavane, Prelude a l’imitation de Mr. Froberger, Allemande L’Amiable, Courante dite La Mignonne, Sarabande, Grave, La Piemontaise, Passacaille en do majeur, Tombeau sur la mort de Mr. Blancrocher, Prelude en sol mineur, Passacaille, Chaconne; Paweł Szymański - Une Suite de pičces de clavecin par Mr. Szymański; Roman Palester - Concertino per clavicembalo e dieci strumenti su temi vecchie danze polacche, Intrada, Aria, Danza, Intermazzo, Tema con variazioni, Rondin;
13 maja, godz. 18.00 - Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, Elektoralna 12, wykonawcy: Patrycja Piekutowska - skrzypce, Grzegorz Gorczyca- fortepian, Sebastian Aleksandrowicz - obój, Mirosław Pokrzywiński - klarnet basowy, Stanisław Skoczyński - perkusja, Krzysztof Bednarczyk - trąbka, Jan Oleszkowicz - saksofon altowy, Dagna Sadykowska - skrzypce, Michał Górczyński - klarnet, Magdalena Kordylasińska - marimba, Miłosz Pękala - wibrafon. W programie: Jan Adam Maklakiewicz - Reflexions op. 14 na skrzypce i fortepian; Paweł Łukaszewski - Capricio for P. P. na skrzypce solo; Weronika Ratusińska - Amarcord na skrzypce i fortepian; Benedykt Konowalski - Amor vincit omnia na skrzypce i wibrafon; Maciej Zieliński - Lutosławski in memoriam na obój i fortepian; Anna Ignatowicz-Glinska - Passacaglia na marimbę i wibrafon; Stanisław Moryto - Bez tytułu na marimbę i klarnet basowy; Joachim Olkuśnik - Memory Reflections na trąbkę i warstwę zapisu komputerowego; Jan Oleszkowicz - Atavi na klarnet, saksofon altowy, skrzypce, perkusję i warstwę komputerową; Zbigniew Penherski - Muzyka uliczna - część III na trąbkę, jednego perkusistę i dwóch dowolnych wykonawców.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2004-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

#PodcastUmajony (odcinek 14.): Starty

2024-05-13 20:55

[ TEMATY ]

Ks. Tomasz Podlewski

#PodcastUmajony

Mat.prasowy

W jaki sposób najlepiej rozpoczynać nowe sprawy? Co zrobić, kiedy życie nagle stawia przede mną niespodziewane zadania? Gdzie znajdę pomoc, jeśli boję się wyzwań i już na starcie mam ochotę się wycofać? Zapraszamy na czternasty odcinek „Podcastu umajonego”, w którym ks. Tomasz Podlewski opowiada o Maryi w kontekście początków ludzkich dróg.

ZOBACZ CAŁY #PODCASTUMAJONY

CZYTAJ DALEJ

Filipiny odwdzięczają się misjonarzom licznymi powołaniami

2024-05-14 18:22

[ TEMATY ]

powołanie

Filipiny

Karol Porwich/Niedziela

W wyspiarskim kraju, jakim są Filipiny liczba pallotyńskich powołań rośnie z roku na rok. O swojej misji opowiadał w Polsce ks. Bineet Kerketta, misjonarz z Indii, rektor pallotyńskiego seminarium na Filipinach.

Księża pallotyni założyli misję na Filipinach w 2010 r., w Bacolod, na północno-zachodnim wybrzeży wyspy Negros. Chociaż Filipiny to kraj chrześcijański (aż 86 proc. ludności to katolicy), Kościół tam wymaga nadal wsparcia. Powodem jest ogromne rozwarstwienie społeczeństwa i przepaść, jaka dzieli biednych i bogatych. Najbogatsi mają w posiadaniu ogromne plantacje trzciny cukrowej i ryżu, a nawet całe wyspy. Najubożsi z trudem mogą się wyżywić. Nawet kościoły mają osobne. Większość działań w parafii prowadzą świeccy i postępują zgodnie ze swoją mentalnością, tradycją i kulturą. Dlatego wciąż ewangelizacja jest potrzebna.

CZYTAJ DALEJ

Filipiny odwdzięczają się misjonarzom licznymi powołaniami

2024-05-14 18:22

[ TEMATY ]

powołanie

Filipiny

Karol Porwich/Niedziela

W wyspiarskim kraju, jakim są Filipiny liczba pallotyńskich powołań rośnie z roku na rok. O swojej misji opowiadał w Polsce ks. Bineet Kerketta, misjonarz z Indii, rektor pallotyńskiego seminarium na Filipinach.

Księża pallotyni założyli misję na Filipinach w 2010 r., w Bacolod, na północno-zachodnim wybrzeży wyspy Negros. Chociaż Filipiny to kraj chrześcijański (aż 86 proc. ludności to katolicy), Kościół tam wymaga nadal wsparcia. Powodem jest ogromne rozwarstwienie społeczeństwa i przepaść, jaka dzieli biednych i bogatych. Najbogatsi mają w posiadaniu ogromne plantacje trzciny cukrowej i ryżu, a nawet całe wyspy. Najubożsi z trudem mogą się wyżywić. Nawet kościoły mają osobne. Większość działań w parafii prowadzą świeccy i postępują zgodnie ze swoją mentalnością, tradycją i kulturą. Dlatego wciąż ewangelizacja jest potrzebna.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję