Sukces oryginalnej kampanii reklamowej w diecezji Phoenix w USA. Aż 92 tysiące nieaktywnych katolików powróciło do kościołów - ogłosiło oficjalne pismo archidiecezji „The Catholic Sun”. Wynik przerósł oczekiwania pomysłodawców kampanii i wzmógł zainteresowanie nią w innych diecezjach.
Kampania była skierowana do tych, którzy z jakichś przyczyn przestali uczęszczać na niedzielne nabożeństwa. Aby dotrzeć do nich i przekonać ich do powrotu, wykorzystano lokalne stacje telewizyjne. Wykupiono w nich, w prime time, czas na emisję kilku odcinków reklam. Do celów kampanii wykorzystano również specjalną stronę internetową, którą w ciągu kilku miesięcy odwiedziło ponad pół miliona internautów z 80 krajów świata. Zadania powierzono także parafiom. W ponad 25 z nich prowadzono specjalny program dla powracających. Liderzy wspólnot wyjaśniali wątpliwości i służyli bezpośrednią radą tym, którzy zachęceni telewizyjnymi reklamami okazali chęć powrotu do wspólnoty parafialnej.
Sześć miesięcy po zakończeniu kampanii przeprowadzono badania skuteczności działań. W 12 parafiach, w których przeprowadzono liczenie wiernych, wzrost uczestników niedzielnych nabożeństw wyniósł 22 proc. W całej diecezji zanotowano 12-proc. wzrost tej statystyki. Kampania kosztowała milion dolarów.
(pr)
Pomóż w rozwoju naszego portalu