Reklama

Niedziela w Warszawie

Tranzycja – „zmiana płci” czy nowa odsłona rewolucji?

W czwartek 30 listopada w Warszawie odbędzie się konferencja poświęcona zjawisku tranzycji – procedury prowadzącej do tzw. „zmiany płci”. Wśród prelegentów znajduje się m.in. Magda – kobieta, która pod wpływem aktywistów i zwolenników ideologii „trans” dokonała tranzycji płci. Teraz przestrzega przed uleganiem niebezpiecznej koncepcji prowadzącej do okaleczania.

[ TEMATY ]

konferencja

Centrum Życia i Rodziny

Centrum Życia i Rodziny

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Ideologia gender i postulaty tzw. środowisk LGBT dokonały już poważnego spustoszenia wśród wielu społeczeństw państw w Europie, ale również w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Świadczą o tym chociażby dramatyczne wyznania młodych ludzi, którzy zostali trwale okaleczeni przez interwencje chirurgiczne w ramach procedur tzw. zmiany płci” – podaje Centrum Życia i Rodziny, organizator konferencji pt. „Tranzycja – „zmiana płci” czy nowa odsłona rewolucji?”.

Wydarzenie rozpocznie się o 16:30 w Centrum Kształcenia Młodzieży „Kuźnia” przy ul. Stawki 4B w Warszawie. Wśród prelegentów wydarzenia będzie Barbara Nowak, Małopolski Kurator Oświaty, która przedstawi jaki wpływ na młodzież w szkołach wywiera ideologia „trans” i jak mocno przeniknęła do polskich placówek edukacyjnych.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

W konferencji weźmie udział również r. rp. Marek Puzio z Instytutu Ordo Iuris, który przedstawi zagadnienie tranzycji w świetle polskiego prawa. Wskaże także, jak posługując się przepisami, poradzić sobie z ideologicznymi naciskami.

Swoje świadectwo przedstawi również Magda – kobieta, która pod wpływem ideologii „trans” dokonała tranzycji i przeszła procedurę tzw. „zmiany płci”. To przejmujące świadectwo skrzywdzonej przez aktywistów i skrzywionych ideologicznie lekarzy, przed którymi Magda chce dziś przestrzec.

W konferencji Centrum Życia i Rodziny wezmą udział również Anna Kołodziejczyk oraz Agnieszka Marianowicz-Szczygieł ze Stowarzyszenia Psychologów Chrześcijańskich. Po raz pierwszy zaprezentują one przełomowy projekt standardów diagnostyczno-terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami tożsamości płciowej. To wyjątkowy dokument, który jest odpowiedzią na pytania psychologów, terapeutów, ale także nauczycieli i rodziców z całej Polski, jak pracować i jak postępować z taką młodzieżą.

Organizatorzy z Centrum Życia i Rodziny wskazują, że konferencja może być jedną z ostatnich podejmujących ten temat w taki sposób, ponieważ wkrótce mogą zostać uchwalone przepisy o tzw. „mowie nienawiści”. Biorąc pod uwagę zapowiedzi polityków obozu centro-lewicowego można podejrzewać, że dyskusja nt. tranzycji może zostać uznana za szerzenie tzw. „mowy nienawiści”.

Reklama

„Liberalni politycy butnie zapowiadają rozprawienie się z „mową nienawiści” wobec środowisk LGBT. A w tym wypadku mowa nienawiści to nic innego jak prawda o tym, jak niszcząco działa na ludzi, zwłaszcza młodych, ideologia gender i do jakich tragedii doprowadzają młodzież „tęczowi” aktywiści” – czytamy w komunikacie Centrum Życia i Rodziny.

Organizatorem wydarzenia jest Centrum Życia i Rodziny. Partnerem konferencji jest Stowarzyszenie Psychologów Chrześcijańskich.

Wstęp na wydarzenie jest wolny. Dostępna będzie również transmisja online. Link do transmisji: https://www.youtube.com/watch?v=x7l7jeVxI3A

2023-11-29 22:10

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Marsze dla Życia i Rodziny: obrona wartości przed niebezpiecznymi trendami

Niedziela warszawska 28/2022, str. I

[ TEMATY ]

Warszawa

Centrum Życia i Rodziny

Karol Porwich/Niedziela

O Marszach dla Życia i Rodziny oraz konieczności obrony wartości przed niebezpiecznymi trendami ideologicznymi z Pawłem Ozdobą, prezesem Centrum Życia i Rodziny, rozmawia Maria Fulton

Maria Fulton: Centrum rozpoczęło już przygotowania do tegorocznego Marszu dla Życia i Rodziny, który przejdzie ulicami stolicy 18 września pod hasłem „I ślubuję Ci”. Skąd decyzja o takim haśle?

Paweł Ozdoba: W tym roku skupiamy się na tematyce nierozerwalności małżeństwa ze względu na kryzysy i niebezpieczny trend, który powoduje zatrważającą ilość rozwodów i stale rozwijającą się mentalność rozwodową. Chcemy pokazać, że życie bez fundamentalnych wartości to zły kierunek. Pokazujemy, że małżeństwo należy traktować jako związek nierozerwalny, który ma wielką wartość dla całego życia społecznego. Chcemy także podkreślać niezwykłą wartość małżeństwa, bo to właśnie na sakramentalnym związku kobiety i mężczyzny opiera się ład społeczny. I to na nim, jak na skale, można budować cywilizację.

CZYTAJ DALEJ

św. Katarzyna ze Sieny - współpatronka Europy

Niedziela Ogólnopolska 18/2000

W latach, w których żyła Katarzyna (1347-80), Europa, zrodzona na gruzach świętego Imperium Rzymskiego, przeżywała okres swej historii pełen mrocznych cieni. Wspólną cechą całego kontynentu był brak pokoju. Instytucje - na których bazowała poprzednio cywilizacja - Kościół i Cesarstwo przeżywały ciężki kryzys. Konsekwencje tego były wszędzie widoczne.
Katarzyna nie pozostała obojętna wobec zdarzeń swoich czasów. Angażowała się w pełni, nawet jeśli to wydawało się dziedziną działalności obcą kobiecie doby średniowiecza, w dodatku bardzo młodej i niewykształconej.
Życie wewnętrzne Katarzyny, jej żywa wiara, nadzieja i miłość dały jej oczy, aby widzieć, intuicję i inteligencję, aby rozumieć, energię, aby działać. Niepokoiły ją wojny, toczone przez różne państwa europejskie, zarówno te małe, na ziemi włoskiej, jak i inne, większe. Widziała ich przyczynę w osłabieniu wiary chrześcijańskiej i wartości ewangelicznych, zarówno wśród prostych ludzi, jak i wśród panujących. Był nią też brak wierności Kościołowi i wierności samego Kościoła swoim ideałom. Te dwie niewierności występowały wspólnie. Rzeczywiście, Papież, daleko od swojej siedziby rzymskiej - w Awinionie prowadził życie niezgodne z urzędem następcy Piotra; hierarchowie kościelni byli wybierani według kryteriów obcych świętości Kościoła; degradacja rozprzestrzeniała się od najwyższych szczytów na wszystkie poziomy życia.
Obserwując to, Katarzyna cierpiała bardzo i oddała do dyspozycji Kościoła wszystko, co miała i czym była... A kiedy przyszła jej godzina, umarła, potwierdzając, że ofiarowuje swoje życie za Kościół. Krótkie lata jej życia były całkowicie poświęcone tej sprawie.
Wiele podróżowała. Była obecna wszędzie tam, gdzie odczuwała, że Bóg ją posyła: w Awinionie, aby wzywać do pokoju między Papieżem a zbuntowaną przeciw niemu Florencją i aby być narzędziem Opatrzności i spowodować powrót Papieża do Rzymu; w różnych miastach Toskanii i całych Włoch, gdzie rozszerzała się jej sława i gdzie stale była wzywana jako rozjemczyni, ryzykowała nawet swoim życiem; w Rzymie, gdzie papież Urban VI pragnął zreformować Kościół, a spowodował jeszcze większe zło: schizmę zachodnią. A tam gdzie Katarzyna nie była obecna osobiście, przybywała przez swoich wysłanników i przez swoje listy.
Dla tej sienenki Europa była ziemią, gdzie - jak w ogrodzie - Kościół zapuścił swoje korzenie. "W tym ogrodzie żywią się wszyscy wierni chrześcijanie", którzy tam znajdują "przyjemny i smaczny owoc, czyli - słodkiego i dobrego Jezusa, którego Bóg dał świętemu Kościołowi jako Oblubieńca". Dlatego zapraszała chrześcijańskich książąt, aby " wspomóc tę oblubienicę obmytą we krwi Baranka", gdy tymczasem "dręczą ją i zasmucają wszyscy, zarówno chrześcijanie, jak i niewierni" (list nr 145 - do królowej węgierskiej Elżbiety, córki Władysława Łokietka i matki Ludwika Węgierskiego). A ponieważ pisała do kobiety, chciała poruszyć także jej wrażliwość, dodając: "a w takich sytuacjach powinno się okazać miłość". Z tą samą pasją Katarzyna zwracała się do innych głów państw europejskich: do Karola V, króla Francji, do księcia Ludwika Andegaweńskiego, do Ludwika Węgierskiego, króla Węgier i Polski (list 357) i in. Wzywała do zebrania wszystkich sił, aby zwrócić Europie tych czasów duszę chrześcijańską.
Do kondotiera Jana Aguto (list 140) pisała: "Wzajemne prześladowanie chrześcijan jest rzeczą wielce okrutną i nie powinniśmy tak dłużej robić. Trzeba natychmiast zaprzestać tej walki i porzucić nawet myśl o niej".
Szczególnie gorące są jej listy do papieży. Do Grzegorza XI (list 206) pisała, aby "z pomocą Bożej łaski stał się przyczyną i narzędziem uspokojenia całego świata". Zwracała się do niego słowami pełnymi zapału, wzywając go do powrotu do Rzymu: "Mówię ci, przybywaj, przybywaj, przybywaj i nie czekaj na czas, bo czas na ciebie nie czeka". "Ojcze święty, bądź człowiekiem odważnym, a nie bojaźliwym". "Ja też, biedna nędznica, nie mogę już dłużej czekać. Żyję, a wydaje mi się, że umieram, gdyż straszliwie cierpię na widok wielkiej obrazy Boga". "Przybywaj, gdyż mówię ci, że groźne wilki położą głowy na twoich kolanach jak łagodne baranki". Katarzyna nie miała jeszcze 30 lat, kiedy tak pisała!
Powrót Papieża z Awinionu do Rzymu miał oznaczać nowy sposób życia Papieża i jego Kurii, naśladowanie Chrystusa i Piotra, a więc odnowę Kościoła. Czekało też Papieża inne ważne zadanie: "W ogrodzie zaś posadź wonne kwiaty, czyli takich pasterzy i zarządców, którzy są prawdziwymi sługami Jezusa Chrystusa" - pisała. Miał więc "wyrzucić z ogrodu świętego Kościoła cuchnące kwiaty, śmierdzące nieczystością i zgnilizną", czyli usunąć z odpowiedzialnych stanowisk osoby niegodne. Katarzyna całą sobą pragnęła świętości Kościoła.
Apelowała do Papieża, aby pojednał kłócących się władców katolickich i skupił ich wokół jednego wspólnego celu, którym miało być użycie wszystkich sił dla upowszechniania wiary i prawdy. Katarzyna pisała do niego: "Ach, jakże cudownie byłoby ujrzeć lud chrześcijański, dający niewiernym sól wiary" (list 218, do Grzegorza XI). Poprawiwszy się, chrześcijanie mieliby ponieść wiarę niewiernym, jak oddział apostołów pod sztandarem świętego krzyża.
Umarła, nie osiągnąwszy wiele. Papież Grzegorz XI wrócił do Rzymu, ale po kilku miesiącach zmarł. Jego następca - Urban VI starał się o reformę, ale działał zbyt radykalnie. Jego przeciwnicy zbuntowali się i wybrali antypapieża. Zaczęła się schizma, która trwała wiele lat. Chrześcijanie nadal walczyli między sobą. Katarzyna umarła, podobna wiekiem (33 lata) i pozorną klęską do swego ukrzyżowanego Mistrza.

CZYTAJ DALEJ

Jubileuszowy Dzień Wspólnoty w Czerwieńsku

2024-04-29 09:23

[ TEMATY ]

Ruch Światło‑Życie

Parafia Czerwieńsk

Jubileuszowy Dzień Wspólnoty

Waldemar Napora

Udział w spotkaniu wzięli ks. Dariusz Korolik, obecny moderator Ruchu Światło-Życie w naszej diecezji, kapłani związani z Oazą w różnym czasie, animatorzy oraz pary Domowego Kościoła

Udział w spotkaniu wzięli ks. Dariusz Korolik, obecny moderator Ruchu Światło-Życie w naszej diecezji, kapłani związani z Oazą w różnym czasie, animatorzy oraz pary Domowego Kościoła

Ruch Światło-Życie w ramach jubileuszu 50-lecia istnienia w diecezji zaprosił byłych oazowiczów na spotkanie w ramach Jubileuszowego Dnia Wspólnoty.

Jedno z kilku takich zaplanowanych spotkań odbyło się 27 kwietnia w parafii pw. św. Wojciecha w Czerwieńsku. Rozpoczęło się Mszą św. w kościele parafialnym pod przewodnictwem ks. Jana Pawlaka, wieloletniego uczestnika i moderatora Ruchu. Udział w spotkaniu wzięli ks. Dariusz Korolik, obecny moderator Ruchu Światło-Życie w naszej diecezji, kapłani związani z Oazą w różnym czasie, animatorzy oraz pary Domowego Kościoła. Przybyły także rodziny zainteresowane formacją w grupach oazowych.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję